Min väg mot fackidioti.

Nu har jag sagt till L att jag ska blogga... och då får jag la göra det då.
Det kan visa sig vara mycket problematiskt, jag har nämligen inte gjort så mycket mer den senaste tiden än att sitta på diverse bibliotek och förkovrat mig i saker som jag antagligen aldrig kommer ha nån nytta av att veta. Nu under veckan har det varit hemtentaplugg. Jag och E (Observera att jag när jag pratar om E inte syftar på knark utan på en mycket smart människa) har suttit i Sh:s bibliotek och ångestfnittrat från tidig morgon till skymningen. Det var precis lika jobbigt som det låter men jag blev å andra sidan klar i mycket god tid.

Exempel på varför det krävdes en hel del tid till läsning:
"Om kampen för ett rättvist samhälle uppfattas i termer av övergången från maktlösa till makthavare för kvinnor som grupp och detta impliceras i feministiska diskurser som strukturella sexuella skillnader i termer av könsskillnader, så skulle det nya samhället bli strukturellt identiskt med den existerande formen av maktrelationer och enbart utgöra en enkel inversion av det som nu existerar " påstår Chandra Talpade Mohanty.
Och jag kan inte annat än att hålla med. Men frågan är: Är det bara jag som behöver läsa det där typ fem gånger för att begripa vad som menas? Ska det vara så svårt att skriva begripligt? Måste alla smarta teoretiker vara sadister?

Men nu är jag ju klar med tentan och ska åka in med den till plugget. Jag ska möta upp L på tåget för hon måste också dit och fixa lite grejer. Sen ska jag hem och vemodigt se mig omkring i lägenheten för att konstatera att jag måste städa. På lördag fyller nämligen Pip 25 år och detta ska firas!

Nä nu får det vara nog. Nog sa jag!

Kommentarer
Postat av: linda

tack för igår!! applåd till dig som bloggat! scheisse was ist blasen! aber tanzen macht spass...

2008-09-28 @ 19:33:51
Postat av: nettan

CITAT Ska det vara så svårt att skriva begripligt? Måste alla smarta teoretiker vara sadister? SLUTCITAT



HAHAHAHAHA!! Störtskönt!! och faaaaan vad jag håller med! haha

2008-09-29 @ 08:29:53
URL: http://nettisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0