Lite av olika

Hej hopp över bäcken.

Jag känner att en dag som denna är som gjord för att tala om sig själv i tredje person. Men det ska jag inte göra.
Sommarproblemen har nu löst sig. Jag sökte till en sommarkurs i retorik men hamnade på reservplats. Bajs... sa jag då och blev depp. Men sen så hörde jag av mig till retoriksekreteraren och det visade sig att de hade fler platser än vad de hade meddelat till studera.nu. Alltså skulle jag bli kallad till upprop och hon garanterade mig en plats. Najs... sa jag då. Poesin flödar. Fast sen blev jag nervös, retorik är nämligen knepigt. Och skulle man råka göra bort sig litegranna så blir det väldigt offentligt.

I övrigt så lämnade vi in grupparbetet i fredags i samband med redovisningen. Jag har en bra känsla gällande arbetet. Fast å andra sidan så är det inte bra att ha en bra känsla gällande någonting över huvud taget. En bra känsla tyder på att det kommer gå åt pipan och att man dessutom kommer bli jädrans besviken just eftersom man trodde att det skulle gå bra. Alltså har jag en dålig känsla när det gäller arbetet. Ren logikiskt sett kommer det gå jättebra <---- Tendens till cirkelresonemang.

För att fira att vi var klara drog en massa från kusen in till stan för en eller flera tentaöl I Tanto. Det var grymt varmt och jättetrevligt. Jag blev ganska på kapsylen och babblade runt som en struts. Jag kom hem ganska tidigt och tvingade mig själv att vara vaken och nyktra till. Det var jobbigt. Men jag klarade mig från en hotande bakfylla i lördags och det var bra. Då stack vi ner till nynäs och bad till solgudarna. Jag fick en fräken som nu har försvunnit. Tyvärr verkare det som att all denna utomhusverksamhet återlivade min förkylning och jag har känt mig lite dassig.

Nu ska jag ta mig an den nyköpta och nykopierade kurslitten. Jag vill ha semester!!! Gaah!

Kommentarer
Postat av: Linda

När man har sådär tråkigt som du hade förut, då kan det vara ett ypperligt tillfälle att uppdatera sin blogg...bara ett litet insidertips...

2008-05-25 @ 22:56:54
URL: http://tulpangnissel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0