Så var det äntligen över

...och med det menar jag inget mindre än jul/födelsedag/nyår. Julen var ok, så var även födelsedag och i och med min totala vägran att fira att ännu ett år gått så kan man väl säga att nyårsafton var ok den med.
   Jag har totalt tappat studiemotivationen nu under julen och har en skyhevetes massa som måste göras klart till på fredag. Om någon kan något om platons kunskapsteori så ring mig och föklara. Jag odlar en svag avsky för filosofer.
   Den lama ursäkten till det dåliga studieresultatet under julen stavas tv-spel. Det funkar inte att inhandla nya spel under en period dår man borde sitta med näsan i böckerna. Jag har, tillfälligt hoppas jag, förvandlats till ett gående tv-spelsberoende mongo. Assassins creed är orsaken. Förjäkla kul, snyggt osv. Hade problem med en massiv bugg och gick därför och bytte. Den massiva buggen har ny byts ut mot ett spel som laggar lite lagom ofta och även innehåller en massa små fåniga buggar. But still... I love it!
   Borde sova. Kan inte sova. skit.

Kommentarer
Postat av: Nettan

FAAAAN!!! Det står ju i min almanacka att du flyttar, apa vad jag e dålig på o minnas födelsedagar o på att kolla i min almanacka! *s*... Men GRATTIS I EFTERSKOTT!!!!!!!!! Och.. sorry...;)

2008-01-03 @ 09:25:11
Postat av: nettan

HAHAHAHA, jag e typ den roligaste jag vet, jag e inte bara glömsk, jag e puckad oxå! :) FYLLER menar jag såklart! :)

2008-01-03 @ 13:42:12
Postat av: Nettan

Jag TROR att det är på ett ungfär samma sak som kvantitativ och kvalitativ i forskningssammanhang. Typ som du e inne på, makro- och mikroperspektiven. Anta exempelvis att jag ska göra en undersökning om alkoholvanor bland ungdomar. Då kan jag antingen välja att utgå från faktaparadigm, där jag ser från det stora hela samhället (makro) och generalliserar detta till individnivå. Det kan ske genom att göra en undersökning av ett stort urval personer och visa det genom statistik (kvantitativa forskningsmetoder). Men jag kan även göra samma undersökning genom att utgå från individnivå, då kan jag exempelvis intervjua ett antal ungdomar om deras alkoholvanor, dessa svar kan sedan säga någonting om alkoholvanor i stort (kvalitativa undersökningar). Kan nog alltså vara på så vis att faktaparadigmet kollar hur samhället påverkar individen, och handlingsparadigmet kolalr hur människor integrerar och handlar och påstår att det finns en orsak till handlandet. Kortfattat kan man säga att faktaparadigmet handlar om att FÖRKLARA ett fenomen och handlingsparadigmet handlar om att FÖRSTÅ. Jag hoppas jag e rätt ute nu, skulle kunna vara nåt sånt iaf, meddela mej när du listat ut det! :) Läser du sociologi?? Eller genusvetenskap inom ämnet sociologi??

2008-01-12 @ 15:36:25
Postat av: Linda

Kom igen annbivalent! upptadera!

2008-01-13 @ 19:06:06
URL: http://tulpangnissel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0