veckan som gick sin väg...

Hade det inte varit för kära tulpangnissel skulle jag säkerligen aldrig uppdatera bloggen... men som det är nu så känner jag mig trängd att göra det. Tulpangnissel är mitt dåliga bloggsamvete, men det är jag bara glad för.
   I onsdags hade genusvetarföreningen Orlando välkomstmingel för oss färskningar i kårens lokaler. Det bjöds på vin, ost, snacks o allt sånt. Efter att noga ha övervägt tanken att inte dricka alls gjorde jag det enda sansade och drack mig på gränsen till pinsam. Som tur var snappade någon upp vinet och minglet skingrades ut i eftermiddagsmörkret. Det var lagom bra att vara ganska full för hemresan tog mig alldeles fansansfullt lång tid. Under resan han jag skära upp ett finger, tillhörande mig, med hjälp av nageln på ett annat finger, också tillhörande mig, samt nästan börja hytta med nävarna åt en puckad buss chaffis. Han trodde att han kunde sätta dit mig för plankning men icke sa nicke för jag, jag har ju busskort. Helt och fullt betalt till och med!
   Gårdagen spenderades även hela den i plugget med föreläsning och att titta på thelma & louise(stavning?) och uppmärksamma de radikalfeministiska särdragen i den. Jag har ju sett den förr men den var för första gången riktigt rolig. Kan rekomendera den till er som inte sett den på ett tag. Om ni vill kan jag expertkommentera den åt er. Det tänker jag dock ta betalt för i så fall.
   Imorse var jag tvungen att gå upp jobbigt tidigt för att förbereda mig till semenariet. Jag överlevde det men vet inte riktigt hur. Jag misstänker att jag lät antingen jäkligt smart eller helt förvirrad. Jag ifrågasatte iaf en av liberlfeminismens husgudinnor och eftersom genusvetare överlag tycks ha en viss motvilja mot liberalfeminismen så kanske jag plockade några poäng. Fast vem vet?
   Nu ska jag strax äta kanelbullar och kolla in På spåret. slaffs!

Kommentarer
Postat av: Linda

Äntligen!! Vikan göra ett byte; du expertkommenterar T&L och jag expertkommenterar dina genusbilder! Deal? Trevligt med ett livstecken från dig, vi ses på fredag! Kraaam!

2008-02-04 @ 21:16:23
URL: http://tulpangnissel.blogg.se
Postat av: Linda

Vill att jag ska ta bort Olle på ritkigt?

2008-02-05 @ 14:18:36
URL: http://tulpangnissel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0