Snorkalas

Jag här hemma sitter jag och snorar, pip ligger och snorar i sömnen. han har inte behagat att gå upp! hallå! klockan är ju soluppgång! vad är det för fasoner att ligga och sova nu? jaja, som sagt, det är snorkalas hemma hos oss, för egen del börjar snoret förflytta sig från näsan ner mot lungorna. Detta kommer leda till att jag i några veckor kommer gå omkring och hosta som en gammal gubbe. Men man ska se det positivt, jag tror att jag nästan inte har någon feber. Jag kan inte vara säker på att jag hade feber igår eftersom vi inte har någon termometer utan kör på den välprövade metoden puss-på-panna. Detta brukar vara en god idé men funkar kanske inte lika bra om båda har feber. Hmmm... Jag överlevde iaf första veckan. Planerna för helgen är att inte göra ett piss och på det sättet bli frisk. Att förneka en förkylning gör inte at den försvinner tydligen.

Jaha...nej nu börjar jag bli lite uttråkad. Jag vill inte vara förkyld.

Jag tror att trädet utanför vårt fönster är sjukt. Det är gult och har tappat en massa löv. Jag vet att det är höst och att träd gör så på hösten men inget av de andra likadana träden är gula. Snyft. Jag vill ha mitt träd, det blommar så jättafint jätterosa på våren (inte den här våren dock). Inte för att jag gillar rosa över allt annat men de påminner om körsbärsträd då.

Hm... Lista på saker man kan göra på helger när hjärnan är snorig.
Titta på repriserna av topmodel (trotts att du såg avsnitten i veckan)
Låta som en förstoppad säl
Skriva en blogg om hur synd det är om dig
Ligga i soffan och kasta strumpor.
Förklara för katterna hur synd det är om dig och varför matte inte orkar gå på leksaksjakt under sofforna just nu.
Skriva knasiga saker på datorn och printa bara för att prova den nya skrivaren.
Snyta dig så högt det går.
Äta starka saker och vara glad åt att du tappat all smak.
Gnälla för att du sitter inne en fin höstdag när du hellre hade varit ute en runda runt sjön.
Varva om ett gammalt TV-spel

Det var allt jag hade att säga om det...
*sälljud*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0