slemmis

så ska man försöka skriva lite här då... bä.
"När kroppen är mjuk som gele, och hjärnan inte riktigt hänger me.
Proppa i dig en slemmis eller två så lyser himlen åter blå".
Öh... dessa strofer kommer från en bok jag älskade, när jag var typ elva år. Hmm... det ligger mycket vishet i dessa ord, eller det hoppas jag att det gör eftersom jag har sparat det i mitt något begränsade hjärnutrymme. Vad en slemmis är kommer jag inte ihåg. Skit samma, det var inte det jag tänkte skriva om ia alla fall.
Kan meddela alla att jag klarade båda tentorna. Mycket bra, mycket bra. Nu kan jag konsentrera mig på vetenskapsteori... som är ganska knepigt. Men ganska kul. Kommer dock ha ett ont öga till durkheim i resten av mitt liv. Eller i alla fall fram till dess jag börjar läsa sociologi, om nu det bli av. Och just det, när jag skrev att jag kunde koncentrera mig på vetenskapsteori ljög jag. Vi läser ju två delkurser paralelt (LLLLLL... lägger till ett par L eftersom jag inte vet jur många det ska vara) och i den andra delkursen måste jag vara med i en paneldebatt och skriva ett paper som jag inte fattar nåt av under kommande vecka. Lite lite lite stressad just nu. Skulle vara trevligt att hinna ta upp en bok som inte är kurslitt någon gång.

Det blåser ute. Åh nu ringde pip och sa att han hade haft sönder en slickepott. jaja... läsa svår artikel om genusretorik. hubba bubba.


Kommentarer
Postat av: nettan

Man ska inte vara så säker på att man inte ogillar gubbar för att man läser sociologi... durkheim e väl en av de mildare iaf...

2007-11-25 @ 14:45:04
Postat av: Linda

JAG SKA ÅKA TILL ULLARED IMORRN! ohoo, lyckan är gjord!

2007-11-25 @ 18:56:13
URL: http://tulpangnissel.blogg.se
Postat av: nettan

Hmm.. Jag glömde säga GRATTIS till det godkända resultatet! :)

2007-11-29 @ 21:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0