Leka kräfta

Så har ytterligare en helg passerat...
I fredags hängde vi hemma hos J och snackade en hel del skit. Som vanligt förföljde huvudvärken mig och gjorde mig sur. Jag hittade två fiiina tröjor i centrum som jag lade beslag på... en lila och en brunish. Den lila glömde jag hemma hos J, jag blev surare.

Lördags och kräftskiva. Eftersom att det de senaste åren tillkommit en hel del barn i pips familj började kvällen med sällskapslek. 1: kastanj-slangbella. Jag träffade bara baljan på utsidan och fick därmed inga poäng... jag kan säga att de flesta andra inte ens träffade utsidan på baljan, ännu mindre insidan. 2: Plankskideräjs. Vårt lag vann... det finns en mycket pinsam film på mig med plankskidor. Ni kommer aldrig få se den!  3: Boll-på-burk-kastning. En klassiker tagen från nöjesfälten. Jag lyckades få ner ett par stycken. En gång glömde jag att släppa bollen i tid och lyckades sula den rätt ner i backen. Det händer mig jämt. Typiskt kan man säga. Så efter tre lekar ligger lagen lika (mitt lag var lag sol kan jag påpeka, döpt efter mitt strålande humör. inte) och det är jättespännande. 4: Hink-med-vatten-över-huvud-genom-att-rycka-snöre. En person (framlottad genom mer eller mindre fusk) sitter på en stol med en hink på en stege bakom sig. En bunt snören sticker fram ur en upp och nervänd burk med små hål i botten. Genom att rycka i rätt snöre kommer hinken att välta på offret. Det laget som väljer rätt snöre får fem avgörande poäng. Jag drog i fel snöre, pip drog i rätt. Fan! Resten av kvällen pratade jag inte med honom... eller jo det gjorde jag visst, skoja bah. Sen avlöpte kvällen mer eller mindre som en kräftskiva brukar, ingen blev råpackad och spydde i buskarna dock.

Söndag och det var lunch hos mor som kommit hem från la france i veckan. Bror och c var där, de planerade en snigelfarm men kunde inte riktigt komma fram till styckepriset... de trodde att det låg runt 2 spänn. Skulle de sälja alla sniglar de nu har i sin ägo (och matar!) så skulle de få ihop 30 spänn... det är inte mycket i månadslön.

Jag hade tänkt lägga upp en ny bild på mig för en gång skull men det gick för segt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0