Eufemism

Det är söööndag och klockan är 0800. Varför sitter jag här och är vaken. Det ska jag berätta för dig!  Jag försöker desperat att få någon form av normal sömn/vaken-rytm. Problemet är att jag helt enkelt inte kan slutat följa rytmen bara för att det är söndag. Rytmen har mig i sitt grepp.  Något annat som har mig i sitt grepp är den dyra, dumma studentlitteraturen som inhandlades i fredags. Jag tänkte "jag kanske bara ska kolla igenom böckerna lite så att jag har koll på vad de handlar om". Dumt! Nu sitter jag fast i någon slags tävling med mig själv; hur många böcker kan man komma igenom på en helg utan större ansträngning? Det ser ut som svaret blir fyra. Jag vet! ONÖDIGT! Speciellt onödigt är det att läsa en bok om retorik där författaren totalt verkar sakna retorisk förmåga. Som tur är har jag en bok som handlar om nästan samma sak men där författaren tydligen vet va hon snackar om. BÄ.
Och bara för att jag hamnade i grupp ett måste jag gå hemifrån seeeenast halv åtta imorgon. DET min damer och herrar är onödigt, för hade jag hamnat i grupp två kunde jag ha sooovit till halv åtta.
För ytterligare värdelös information har de tydligen bytt lärare på dansklassen igen. Träffa K på bussen och han ska börja dansa inne i stan, svikare! Måste Ringa M och kolla om det blir nån ny grupp och pejla in läraren... man kan ju hoppas att det blir liiite oldschool. De loligt.
Frukost!


Kommentarer
Postat av: Linda

Guuud va ambitiös du e! Jag har försökt plugga lite idag...vi hade en lärare som va nån typ av retorikproffs, och det va den gråaste människa jag sett. Talade me samma tonläge hela tiden och såg bara SÅ TRÅKIG UT! Saknar dig gumman! Hoppas du kommer o hälsar på mig:)

2007-08-26 @ 16:48:58
URL: http://tulpangnissel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0